Thursday, April 9, 2009

Am I creative?

hampir sebulan menyepi... terlalu banyak peristiwa yg kulalui... tapi belum berkesempatan untuk update blog...(ehem ehem ni dah mula la sibuknya macam dolu dolu.. kalau ikut kata ladyjane... "same je patern mcm di notts"... hehehehe...)

6-7 April 2009 (Isnin & Selasa)

menghadiri kursus pemikiran dan kemahiran positif anjuran UTHM... membuatkan aku terfikir betapa tidak kreatifnya aku sebenarnya... berdasarkan beberapa ujian individu yang dilalui aku ni tergolong di kalangan golongan VISUAL... hmmmm boleh laa... aku agak setuju...

"creative people must possess a strong sense of self-belief in their abilities and in what they are doing"

antara bait bait nasihat yang menusuk masuk ke kalbu ku... "kita perlu percaya pada rezeki yang Allah berikan pada kita... perlu positif menerima apa jua yang berlaku dalam hidup kita... jangan bersedih dengan musibah yang menimpa jangan kecewa dengan rezeki yang bukan milik kita... mungkin 100 hilang dari kita, 1000 yang Allah gantikan untuk kita..."

ahli ahli kumpulanku yang kreatif...

1st time gi kursus yang kaya dengan cenderahati utk peserta yang kreatif

En Affendi Hashim, Pensyarah UTM

sesi yg paling aku suka!


antara yang boleh dikongsi...

E D O R N W O

sila susun huruf di atas menjadi satu perkataan di dalam Bahasa Inggeris... Ingat, ia hendaklah menjadi satu perkataan sahaja, bukan setengah, bukan 2 perkataan mahupun 3 perkataan, tapi hanya satu perkataan sahaja...

SELAMAT MENCUBA!!!...

4 comments:

  1. One word = satu perkataan

    ReplyDelete
  2. alamak dah ada org jwb la....baru nak mecuba...

    ReplyDelete
  3. tahniah! tahniah izan!!!....
    kakcahaya, len kali cuba jwb soalan yg lain plak eik...

    ReplyDelete
  4. la... kak cahaya... lambat sangat jawab. aku jawab pkl 2 pg tu. memula baca jek entry kak laily ni. tup tup dia bg soklan plk. aku bkn boleh org bagi2 soklan ni. mulalah kebil2 mata fikir. nasib baik dpt ilham. kalau tak, mau sampai ke pagi aku takleh tido memikirkannya.

    ReplyDelete