Tuesday, January 4, 2011

Naik Minyak

Mungkin ramai yang akan naik minyak bila membaca entri ini... Ini berikutan isu minyak yang sedang hangat diperkatakan semenjak 2-3 hari kebelakangan ini...

Petang Ahad (2/1), sewaktu berbelanja di sebuah kedai runcit, terdengar perbualan di antara penjual dan pembeli :-
Pembeli : Dik, minyak takde yer dik?
Penjual : Takde la kak, dah seminggu bekalan takder...


Pagi Isnin (3/1), menonton berita pagi di televisyen dan terdengar isu minyak juga sedang diperkatakan...

Petang Isnin (3/1), berbelanja barang-barang keperluan di Wellward (satu-satunya pasaraya terbesar yang ada di Pt.Raja) dan mendapati bekalan minyak masih banyak di rak. Namun, ramai pembeli sudah mula membuat 'pembelian panik'. Setiap pelanggan keluar dengan membawa 2 botol besar minyak. Manakala minyak yang dibungkus di dalam plastik dihadkan kepada 10 beg sahaja setiap pelanggan. Tetapi sekiranya pelanggan membeli 2 botol besar minyak, mereka hanya dibenarkan membeli 5 beg minyak sahaja. Menurut perkiraan, sekiranya fenomena ini berterusan (setiap orang keluar dengan 2 botol), dijangkakan menjelang malam esok, akan kosong semua rak minyak di Wellward!!!.
Tengahari Selasa (4/1), sekali lagi ke Wellward untuk mencari sedikit keperluan harian. Kali ini didapati, setiap pelanggan telah dihadkan untuk membeli sebotol sahaja minyak setiap seorang.

Aku malas nak ulas apa-apa... Lu pikirlah sendiri!!! huhuhu....

(never loose hope,Laily!!!)

No comments:

Post a Comment