Friday, June 29, 2012

Mimpi : Impian atau Igauan?

Pernah tak korang mimpi, pastu korang harap sangat mimpi tu jadi kenyataan? ataupun tetiba korang mimpi sesuatu yg pelik dan harap sangat itu bukan kisah benar?

Sebagai contoh, saya pernah beberapa kali mimpi saya kembali semula ke tanah England... Bila tersedar dari tidur, saya berharap sangat agar mimpi itu kan jadi kenyataan.. Ataupun, bila buka mata, memang betul dah ada kat Notts..haha... Ataupun, saya berharap sgt bila saya pejam mata semula, saya dapat sambung semula mimpi itu.. Aneh kan?haha

Ataupun satu lagi contoh, malam tadi, selepas menonton perlawanan bola sepak separuh akhir kedua di antara Germany dan Italy, saya ikut saranan Kak Cahaya untuk tidur semula at least dapat sejam pun jadikla kan..hehe... Dalam tidur yg sejam itu, saya mimpi my hensem beemer telah rebeh di bahagian boot depan akibat saya terlanggar sebiji tong sampah kosong di hadapan deretan rumah kedai... Saya rasa sungguh pelik, macamaner boleh teruk benar kecederaan my hensem beemer sdgkan tersenggol sikit ajer.. Berkali-kali saya melihat my hensem beemer dgn harapan menggunung di hati agar kejadian itu bukan kejadian sebenar, hanya di dalam mimpi sahaja...

Namun, ternyata sia-sia kerana saya sudah nampak kelibat mr hubby saya datang ke arah saya dengan muka kesalnya sebagaimana biasa kalau saya yang buat hal pada bini no.2 nya itu..hehe... Tetapi yang anehnya, tiba-tiba keadaan persekitaran bertukar, saya kelipkan mata berkali-kali dan akhirnya saya dapati saya masih di atas katil.. Aneh kan?haha..

Syukur Ya Allah, memang itu hanya mimpi sahaja!.. Alhamdulillah.... Saya terus menarik nafas kelegaan dan segera bangun sebelum waktu Subuh pergi meninggalkan saya...


No comments:

Post a Comment