Tuesday, November 27, 2012

96 hari di Pejabat Naib Canselor

Mulai 6 Ogos - 9 November 2012 saya diarahkan menjalankan tugas sebagai Setiausaha Pejabat di Pejabat Dato' Naib Canselor.. sepanjang 96 hari di sana, banyak sungguh pengalaman berharga yang diperolehi.. sungguh mahal rasanya pengalaman bekerja di sana, yang tidak mampu dibeli di mana-mana..

Menempuh 4 bulan utama, Ogos-September-Oktober-November... Menempuh dua kali raya ~ Aidilfitri & Aidil Adha.. Menempuh majlis utama universiti ~ Majlis Konvokesyen..., semua itu amat indah utk dikenang.. Tamat sahaja tugasan 3 bulan seminggu ini, saya terus ambil cuti panjang selama seminggu... :)
(akan ada satu entri khas utk aktiviti seminggu yg padat itu... tunggu...)

Rasa di hati?? Walaupun rasa lega kerana kini berakhir sudah beban berat & tanggungjawab yg besar di sini, namun agak sedih juga sebenarnya nak tinggalkan tempat nie.  sbb 3 bulan tu sebenarnya satu tempoh yg agak lama juga utk mengumpul memori indah & menjalin ikatan persahabatan dgn rakan2 baru...

Di tempat baru ini sebenarnya, saya di kelilingi rakan2 yang sudah biasa dengan saya, so tiada masalah berkomunikasi dengan mereka.
1. Teman sebilik : Aida sudah dikenali sejak mengenali Sabariah (rakan sepejabat di Pejabat Antarabangsa)
2. Zamri (Pembantu Am Pejabat) : sudah dikenali sejak masuk ke UTHM, di Fakulti Pengurusan Teknologi
3. Asmah & Lin (sama-sama rakan Setiausaha Pejabat)
4. Erma : sudah biasa berurusan semasa Erma bertugas di Pejabat TNCA
5. Z : agak biasa juga berurusan sewaktu Zakiah di Pejabat Pendaftar

Yang tidak boleh dilupa di sini ialah semangat makan yang melampau2 di kalangan para sahabat. Saya naik 2kg di sini... Apa tidaknya, pagi makan, tengahari makan, petang "mentong" lagi... Kadang2 bawak bekal dari rumah..
Bekal istimewa from my kitchen ~ kari daging, ikan sepat masin, sambal belimbing buluh & keropok leko Terengganu... Mabeles!

Bekal istimewa from  my kitchen..
Nasi putih, ayam masak merah & kentang+ikan bilis+lada hitam.. :)

Antara bekal yang pernah dibawa & dibeli :)

saya pernah bawak ayam golek ini ke pejabat sempena "Port Luck Suka-suka"...
sungguh laris.. Lazat sehingga menjilat jari... :)

Rakan-rakan buat surprise party utk saya pada 8 November 2012... Macam2 lauk ada!... 

dari kiri : Lin, Fira, Aida & Asmah...
merekalah rakan2 makan saya sepanjang di sini yer... :)

Hari terakhir di Pejabat Naib Canselor,
saya bawa nasi dagang untuk rakan-rakan di pejabat..

Catatan fesbuk 8 November 2012

Esok hari terakhir sy di Pejbt NC.. Hari ni kwn2 sy yg baik hati buat jamuan utk sy.. Derang masak mcm2.. Perghh menu mmg best! Kenyang smpai ke malam.. Thanks friends for all the effort! I'm touched & speechless.. Mcm nak nangis pun ada.. 

Sy pasti akan merindui tmpat ini.. Rakan2 yg sgt baik & helpful, deringan telefon yg tidak henti2, fax/surat/dok yg menggunung saban hari serta jadual yg padat.. Thanks for all those sweet moments.. Semoga ikatan persahabatan ini tidak akan terputus di sini.

Sy bersyukur kerana terpilih utk merasai beban kerja & pengalaman indah ini.. Ada ketikanya stress, ada kalanya seronok, ada juga waktu-waktunya nak menangis atau nak marah pun ada.. Honestly, sy bukan yg terbaik tpi sy berusaha memberikan apa yg termampu sy buat sepanjang sy berkhidmat di sini..

Mohon maaf sekiranya di sepanjang sy menjalankan tugas di sini, ada tutur kata & tingkah laku yg mengguris rasa.. Sy manusia biasa yg tidak lepas dari melakukan kekhilafan.. Sy tidak sempurna & masih dlm proses pembelajaran.. Semoga kekurangan ini akan dpt diperbaiki lagi di masa2 akan dtg.. Insya Allah..

Ribuan terima kasih di atas kerjasama yg semua pihak berikan di sepanjang sy berkhidmat di sini especially rakan2 PA sy yg sgt memahami. Korang mmg best! Mudah2an k/sama sebegini akan berterusan di masa2 akan dtg..

Semoga setiap saat yg kita peruntukkan utk memudahkan urusan org lain, ganjarannya lebih besar utk dipermudahkan urusan kita pula.. Insya Allah..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

aik! 3 bulan kat atas, pengalaman makan jer yg ko dapat Puan Laily??? hehehe.... sebenarnya ada byk lagi pengalaman berharga, cuma tak boleh reveal jer kat sini... :)

2 comments: