Wednesday, May 6, 2009

AUKU

Apa itu AUKU?


Bagi penjawat-penjawat awam di sektof pendidikan terutamanya di institusi pengajian tinggi pasti sinonim dengan perkataan ini..

AUKU - Akta Universiti Kolej Universiti merupakan satu akta untuk membuat peruntukan bagi menubuhkan, menyelengara dan mentadbir universiti dan kolej universiti dan bagi perkara lain yang berkenaan dengannya. Akta ini telah digubal pada tahun 1971 dan kini sedang dibuat pengemaskinian untuk digunapakai pada tahun 2009 ini.

Satu taklimat oleh Prof. Dr. Sheikh Mohd. Noor Alam S.M. Hussein, Pengarah Bahagian Perundangan Universiti Putra Malaysia telah diadakan pada 6 Mei 2009 jam 9 pagi di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.


Berdasarkan taklimat, nampak-nampaknya banyak sungguh pindaan yang telah dibuat bagi memantapkan AUKU 1971 ini... Almaklumlah, dah 38 tahun kan... pasti banyak penambahbaikan yang pastinya memberikan banyak kebaikan kepada banyak pihak.. Mudah2an lah...


mujurlah still camera sentiasa dalam handbag...


hmmm nape yea hari ni ramai sangat yang pakai kaler biru?... aku lak yg merah hari ni... hmmmm borak punya borak baru tau ada rahsia warna rupa2nya...

Isnin - putih
Selasa - pink/violet
Rabu - Biru
Khamis - Kuning/Oren
Jumaat - Hijau
Sabtu - Merah
Ahad - Hitam

No comments:

Post a Comment