Tuesday, June 28, 2011

Diari Jun 2011

Bila pulang ke Malaysia, semua orang sibuk dengan urusan masing-masing, tidak terkecuali aku dan Mus... Aku sibuk dengan tugasku sebagai Setiausaha dan juga dunia perniagaanku, manakala Mus pula sibuk dengan tugas hakikinya serta tugas-tugas PALAPESnya... kadang kala, kami tidak punya waktu untuk duduk bersama dan berbual-bual..

Pagi hari, ketika dia menghantar anak ke sekolah, aku masih sibuk di dapur, atau di bilik.. Bila aku keluar ke tempat kerja, dia masih lagi berjogging, atau berbasikal, atau ke gym... Petang pula, bila aku balik ke rumah, dia masih belum pulang, samada beriadah di gym ataupun di stadium. Malam hari pula,selesai mengaji, Mus akan bawa anak-anak ke biliknya di UTHM untuk sama-sama menelaah pelajaran.. Aku pula bersama Iris di rumah, menyiapkan kerja-kerja rumah atau menelaah naskhah Al-Quran... Bila mereka pulang, aku dan Iris sudah pun terlena.

Cuti sekolah yang lalu, percutian yang tidak dirancang dapat juga dilaksanakan demi merehatkan minda anak2 dan juga ibu ayah...

4 Jun 2011 : berkunjung ke rumah mak Dal di Pt. Hj. Hassan di Sri Gading... tak sangka kat situ rupanya rumah Mak Dal.. aku dan family selalu juga pekene roti canai kat depang kg Dal ni dalam perjalanan pulang ke Pt Sulong...inilah warongnya.. tak sangka situ rupanya rumah mak dal.. tujuan utama ke rumah dal adalah menyibuk2kan diri sehari sebelum majlis persandingan adik dal berlangsung, di samping nak jumpa Amni yang semakin comel! geram sungguh tgk pipi dia, malangnya aku lupa nak snap gambar Amni hari tu.. huhuhu...

5 Jun 2011 : berkunjung ke Pusat Sains Negara, Menara Berkembar Petronas dan juga KL Tower
6 Jun 2011 : melawat Zoo Negara dan juga I-City
7 Jun 2011 : bersantai bersama Kak Nas di Shah Alam

Dalam perjalanan pulang ke Parit Raja, kami singgah ke rumah Izan di Melaka. Tujuan utama, hanyalah untuk bersua dengan Izan yang telah lama tidak ditemui... Kerinduan yang menggunung dan idea spontan untuk menonton Kungfu Panda memang sangat berbaloi! Thanks Izan!!!

11 - 13 Jun 2011 : aku bersama rakan-rakan di International Office mengadakan lawatan ke Universiti Utara Malaysia dan Universiti Sains Malaysia


18 - 19 Jun 2011 : ke Johor Bahru untuk satu misi penting... mencari baju raya hehehe... Tapi, tak dapat pun kain pasangnya... haiiii, ada lagi ke tailor yg nak terima tempahan nie?... kaknorr ooo kaknor... my personal tailor, nak amik tak baju kami ni?Father's Day Celebration 2011 was held at Johnnys Restaurant Jusco Taman Universiti Johor Bahru

20 Jun 2011 : balik dari kerja terus bertolak ke Pt. Sulong utk membantu adik menguruskan dobi yang sedang melimpah ruah... Tepat jam 3 pagi baru berhenti untuk berehat, setelah semua skirting dan alas kerusi kuselesaikan... kepuasan yang tidak terhingga!

21 Jun 2011 : pagi-pagi bertolak dari Pt.Sulong ke UTHM... 45minit perjalanan, kalau hari hari begini, boleh patah pinggang dibuatnya...

22 - 27 Jun 2011 : terima kasih di atas kepercayaan yang diberi untuk melunaskan satu projek besar kepada adik-adik PALAPES peringkat Senior yang akan ditauliahkan pada 9 Julai 2011 ini...


UTHM hari ini dibanjiri kumpulan PALAPES dari seluruh IPTA di Malaysia yang akan menjadi tuan rumah kepada Istiadat Pentauliahan Pegawai Kadet PALAPES IPTA pada 9 Julai... Sebagai tuan rumah, terlalu byk 'hick-up' yang harus ditelan... Aku hanya menjadi telinga kiri dan kanan Mr hubby meluahkan semua cerita saban hari...

No comments:

Post a Comment