Wednesday, July 13, 2011

Indah tapi sedih...

Semalam, aku baca blog Kak Nas tentang trip KL-London. Hati ini melayang-layang menerawang ke tanah Inggeris itu... Dan tengahari semalam, sewaktu 'lunch hour' aku telah 'nap' sebentar di pejabat sementalahan tugasan mengambil anak di sekolah diambil alih oleh en.suami.

Dalam lena yang singkat itu, aku bermimpi tiba-tiba aku berada di London. Cuaca ketika itu sangat sejuk dan aku tiada persediaan rapi untuk berdepan dengan kesejukan yang menggigit. Aku berjalan dari satu jalan ke satu jalan di kota london meredah kesejukan malam, sehinggalah aku tiba di sebuah hotel dan 'check-in' di sana.

Aku terjaga dari lena apabila h/pku berbunyi dan mematikan semua mimpi-mimpi indahku tengahari itu...

Sungguh indah kisah itu, tapi sangat sedih bila ianya cuma mimpi sahaja!..

Moral of the story "Jangan Tidur Di Tengahari, terutama di office"hehe..

No comments:

Post a Comment