Saturday, March 17, 2012

Bila jasad dan hati tidak bersatu

Celik jer mata, pagi ni terus tanya Mus 'Bang, hari ni hari apa?'

'Sabtu..'

'Sabtu? Bukan Isnin yer bang?'

Sungguh berdedikasi betul Cik Puan Laily ni kan?.. Malam tadi boleh mimpi, dah naik keje pagi nie, hari Isnin ni..hehehe...

Condition masa tu, mmg masih lom fully recovery lagi.. Di perut masih terasa pedih lagi. Bos siap tanya, eh! kenapa awal naik keje ni?

aku jawab 'risau la bos, asyik teringat keje yang tak siap kat ofis jer' hahaha.... Yela sangat, aku nak naik keje awal kan?

Tapi, memang jauh di sudut hati, aku asyik teringat-ingat kerja yang banyak tertangguh kat ofis tu.  Kesian kat adik-adik ofis yang terpaksa cover kerja-kerja yang tak siap tu. Memang sekarang ni tgh banyak kerja. Dengan bos baru nie, mmg sibuk manjang... Ada jer pergerakan nak kene uruskan.. Klaim bos, dah 2 bulan aku tak buat.. Bulan Januari dan Februari... Sudahnya Kerani Kewangan kat ofis yang tolong settle'kan..  Thanks la yer adik2ku... Naik kerja nanti, akak belanja korang!...

Next week (27/3) kami ada event besar, International Cultural Evening. Tercungap-cungap la Sab kat ofis sengsorang.. Harap2 semuanya berjalan lancar. Aku ni, jasad jer di rumah, tapi hati masih di ofis... itulah jadinya bila jasad dan hati tidak bersatu...

No comments:

Post a Comment