Tuesday, May 29, 2012

Number One For Me

Alhamdulillah... Thanks Allah, aku dikurniakan suami dan anak2 yang sangat menyayangi dan memahamiku.. Sebiji kek, 3 keping kad, sekotak hadiah dan nyanyian lagu "Number One For Me" hampir membuatkan airmataku mengalir... Sudah 3 tahun berturut-turut, mr hubby tidak belikan aku apa-apa hadiah di hari lahirku.. Tahun ini, dia datang dengan satu kejutan besar. Benarlah kata orang, naluri suami pastinya tidak dapat dibohongi. Mr hubby tahu apa yang aku inginkan walaupun aku tidak pernah nyatakan padanya. Tahun ini, aku memang terlalu inginkan gelang tangan. Sepanjang 13 tahun berkahwin, tidak pernah walau seutas atau sebentuk barang kemas pun yang pernah dibelikannya. Aku pun tidak pernah minta, kerana bukanlah wang dan harta yang aku tagihkan. Cukuplah dengan kasih sayangnya serta sikap tanggungjawabnya pada keluarga, itu sudah cukup membuatkan kau bahagia.. Namun, dia tahu apa yang aku pendamkan di dalam hati dan aku sangat menghargainya. Seutas gelang tangan kini berkilau-kilau di pergelangan tangan. Thanks abang.. Bukan tebalnya atau beratnya yang dinilai, tapi kesungguhan abang merealisasikan mimpi-mimpi yang disulam saban tahun inilah yang amat menyentuh hati. Sukar nak diluahkan dengan kata-kata betapa aku amat terharu dengan pengorbanannya.. Ya Allah, kau limpahilah rezeki buat suamiku dan kau permudahkanlah urusannya Ya Allah... Saban hari aku melihat kesukaran dan dugaan yang melandanya.. Luruh hati ini bila satu persatu ujian datang.. Mujur sahaja dia punyai jiwa yang sungguh kental, yang tidak pernah kenal erti lelah dan putus asa. Moga Allah terus merahmati my beloved hubby.. Teruskan perjuangan yer bang, kami semua akan terus menyokong abang..

2 comments:

  1. tahniah..n moga umurmu diberkatidengan keimanan dan berbahagia selalu..mana gelang nak tengok nak tengok!

    ReplyDelete
  2. heheehe kakcahaya... kepochi!..haha thanks anyway...

    ReplyDelete