Thursday, May 10, 2012

Sunan Musafir

Sunan Musafir : buah tangan terbaru penulis kegemaran saya Ramlee Awang Murshid, novelis thriller no.1 Malaysia merupakan episod perpisahan kepada pengembaraan Laksamana Sunan di dalam koleksi novel-novel Bagaikan Puteri (2005), Cinta Sang Ratu (2008), Hijab Sang Pencinta (2009), Cinta Sufi (2010) dan Sutera Bidadari (2011)..

Edisi terhad berkulit keras ini dijual dengan harga RM33 (harga asal RM35) pada 5 Mei 2012 di Pesta Buku Antarabangsa di PWTC dan khabarnya cuma dicetak sebanyak 500 naskhah sahaja. Sewaktu mengunjungi PWTC pada 2 Mei 2012, saya sendiri ada bertanyakan petugas di Karangkraf mengenai novel Sunan Musafir ini. Sunan Musafir edisi kulit keras akan dijual pada 5 Mei (Sabtu). Mujurlah ada sahabat yang tinggal di Kuala Lumpur sanggup beratur panjang untuk kami demi mendapatkan Sunan Musafir edisi terhad ini. Khabarnya sahabat itu beratur selama sejam dan setiap orang dihadkan membeli dua buah buku sahaja!!!... Semoga Allah merahmati sahabat itu... Thanks sahabat... :)
Edisi terhad kulit keras ini datang dengan cenderamata istimewa
~ kalendar 2013, poskad dan penanda buku...~

Catatan yang dipetik dari facebook Kelab Peminat Ramlee Awang Murshid...
Ramlee Awang Murshid Fan Club (RAMFC)

28 April 2012
Terlebih dahulu kami memohon maaf atas kekeliruan atau salah faham yang timbul. Kami di RAMFC cuba info hampir tepat namun kami hanya manusia biasa, tidak akan lari dari kesilapan mahupun kesilapan bukan datang dari kami. Namun kami memohon maaf atas segala kekurangan.Dinaikkan semula info hampir lengkap untuk memudahkan tuan & puan memahami:
1. Atas desakan ramai, Sunan Musafir menjengah jua di PBAKL dalam cetakan terhad 1000 naskhah dalam edisi kulit keras pada harga RM33.00 sahaja. Hanya akan berada pada penghujung Pesta Buku nanti. Sila jengah Karangkraf Mall di Dewan Tun Dr Ismail nanti untuk mendapatkannya.
2. RAMFC tidak akan mengambil tempahan untuk edisi kulit keras ini kerana cetakan yang terhad. Tempahan melalui RAMFC hanya untuk kulit biasa yang akan dicetak kemudian oleh penerbit. Tarikh untuk keluaran cetakan untuk kulit biasa akan diberitahu kelak.
3.Untuk makluman, Tuan Ramlee Awang Murshid akan berada di Pesta Buku untuk Sesi Temu Mesra Penulis pada 1, 4, 5 & 6 Mei sahaja.Masa akan diumumkan kemudian.
4. Tiada pelancaran diadakan.
Harap maklum dan jelas.


Bila melihat gambar-gambar yang di'upload' di facebook RAMFC, saya nampak macam ada edisi bukan kulit keras yang dijual. Saya pun tak pasti sebenarnya.. Mungkin GBK (Grup Buku Karangkraf) ada buat  sedikit cetakan khas untuk PABKL agaknya.. Entahlah, itu hanya andaian saya sahaja.

Ini pula posting yang masih panas... baru malam tadi dihantar

Berita Gembira dari pihak GBK - SUNAN MUSAFIR dijadualkan akan masuk kilang percetakan selepas 21hb Mei. Pihak KELABRAM akan berusaha memastikan mereka yang telah membuat TEMPAHAN AWAL akan memiliki naskah hebat ini berserta tandatangan RAM seawal selesai cetak dikilang. Ya, panas dari kilang ! ~ Abang Long. Pengurus Edaran KELABRAM.


Peminat-peminat karya RAM boleh membuat tempahan melalaui Ramlee Awang Murshid Fan Club (RAMFC).. Insya Allah, saya akan masukkan info itu di sini bila dah jumpa cari.. Pernah satu ketika dulu, saya ada terbaca tapi, bila dicari-cari tak terjumpa pulak...:)


Dan, khabarnya juga Ramlee Awang Murshid berada di PABKL pada 1,4,5 & 6 Mei 2012... Haish! kenapalah 2hb Mei tu, dia takde???? hmmmm takde rezeki lagi tahun ni nak jumpa novelis kesayangan hamba tu huhu...

"Apabila kita ingin mati di jalan ALLAH, maka pilihan terbaik adalah terus hidup di jalan ALLAH"

No comments:

Post a Comment