Thursday, July 26, 2012

6 hari berlalu sudah..

Diam tak diam hari ini sudah hari ke 6 kita berpuasa.. Aktiviti tahun ini nampaknya lebih padat! Baru 6 hari jer pun, hari hari pasti ada sahaja aktiviti!

Hari pertama & ke 2 berpuasa : bersahur, berbuka & bertarawikh di rumah keluarga mertua di Kota Tinggi

Hari ke 3 (Isnin) : berbuka di rumah mak di Parit Sulong. Balik dari kerja hari Isnin tu, terus kemas2 barang, packing karpet, ambil anak2 di sekolah agama, dan pecut ke Parit Sulong. Sempat juga meninjau bazar Ramadhan Parit Sulong yg pasti meriah saban tahun.. Sempat juga solat tarawikh di masjid Parit Sulong. Alhamdulillah, banyak pula karpet dan tilam yang dihantar di Parit Sulong.. Memang bekerja keraslah bibik nampaknya sepanjang bulan ini..

Hari ke 4 (Selasa) : Waktu rehat tengahari, lari kejap ke Batu Pahat untuk beli syampu karpet dan sabun karpert.. Petangnya pula, Encik perlu masuk wad untuk persediaan mengambil air tulang sum sum keesokan harinya.. Hari ini bersahur, berbuka dan bertarawikh di rumah sahaja.

Hari ke 5 (Rabu) : tengahari pergi melawat Encik di hospital. Sebelah petang pula, Mus yang datang melawat.. Mak stay di hospital siang hari, Adik pula ambil giliran jaga Encik sebelah malamnya. Hari ini berbuka puasa di Polkadot Steamboat bersama rakan-rakan pejabat.

Hari ke 6 (Khamis) : dapat berita Encik dah boleh discaj hari ni.. Alhamdulillah...

Hari ini juga dapat berita, penjawat awam akan dapat bonus raya setengah bulan gaji dan akan dibayar pada 9 Ogos ini..

Hari ini juga dapat panggilan telefon, kemungkinan besar saya akan dipindahkan ofis (sebulan dua) utk menggantikan rakan yang akan cuti bersalin.

Petang ini Insya Allah akan lari balik ke Parit Sulong untuk hantar sebahagian karpet yang dah siap dicuci, dan ambil pula karpet yang baru dihantar oleh pelanggan.. Alhamdulillah, tak henti henti pelanggan hantar karpet bukan sahaja di Parit Sulong malahan di sekitar Pt. Raja pun ramai yang hantar... Syukur syukur syukur Ya Allah berkat rezeki di bulan Ramadhan...

Esok hari ke 7 (Jumaat) : ada kawan tempah Nasi Ayam 30 bungkus. Bahan mentah seperti ayam, daun salad, timun dan lada sudah dibeli tengahari tadi.. Pagi esok, lepas sahur nak buat sambal dan sup serta perap ayam dulu.. Then, tengahari waktu rehat yang panjang tu, bolehlah masak nasi. Kalau tak pun, prepare jer dulu bahan2, then kul 5 balik keje esok, boleh la terus masak nasi..  Dalam kul 5 lebih, bolehlah suruh bibik goreng ayam.. Ala 30 ketul jerk, kejap jer tu, Insya Allah... Insya Allah dalam jam 6.30 petang, kawan nak datang ambil. Nak bersedekah di surau/masjid katanya.. Alhamdulillah, mudah2an bertambah murah rezeki sahabatku itu..

Hari ke 8 (Sabtu) : Insya Allah nak hantar karpet ke Yong Peng. Petang-petang Sabtu tu nanti, plannya  nak hantar langsir dan toto ke Parit Besar.

Hari ke 9 (Ahad) : Insya Allah nak ambil langsir di Sri Gading.. Biasanya kawan2 memang suruh ambil di rumah jer.. Tak kuasa derang nak ngusung langsir toto ke UTHM. Irissa Laundry memang ada sediakan perkhidmatan ambil dan hantar tanpa sebarang caj!

Oh!ya mulai 21/7/2012 - 31/8/2012 Irissa Laundry mengadakan PROMOSI RAYA. Semua cucian akan diberi diskaun 10% kecuali 'ironing'... Jom ramai-ramai hantar karpet/tilam petak/ toto/ langsir/ skirting/ scallop/ baju di Irissa Laundry..

No comments:

Post a Comment