Friday, August 12, 2011

Bosannya berehat...

Memang sudah menjadi kebiasaan saya, berehat-rehat bukanlah sesuatu yang saya suka buat. Tapi memandangkan hari ini masih banyak lagi darah yang keluar, saya menehadkan pergerakan dan keaktifan saya...

Pagi tadi, saya membongkar kotak kotak lama utk mencari pakaian2 lama yg mmg telah lama sy simpan utk anak bibik.. Biasanya mmg semua kotak akan saya angkat sendiri tapi kali ini saya hanya memberi arahan sahaja, selebihnya bibiklah yg bertungkus lumus menurun dan menaikkan kotak-kotak..

Selesai membongkar kotak, saya bersantai-santai di hadapan laptop smntara menunggu anak2 pulang dari sekolah.

Tengahari tadi saya mendapat tugasan yg mmg amat saya gemari. En Mus dikehendaki menyelia pelajar Latihan Industri di Kuching, Sibu dan Bintulu. Tugas saya adalah mencari tiket, hotel dan merangka itenerari.. Ouh! Saya sgt suka! Duduk berjam-jam di hadapan laptop pun saya sanggup asalkan dpt merancang perjalanan dgn lancar. Saya juga sempat melayari google maps untuk merancang perjalanan En Mus dari satu destinasi ke destinasi seterusnya.

Selesai tugasan yang menyeronokkan ini, saya berehat seketika dan melelapkan mata sebelum turun ke dapur semula jam 6 petang untuk menyediakan juadah berbuka puasa.. Menu hari ini sangat simple : paprik ayam, hati/pedal masak kicap dan home made martabak.

No comments:

Post a Comment