Thursday, August 11, 2011

Yang terbaik..

Alhamdulillah, bila saya letak status di facebook "tolong puan doktor! Puan pakar puan! Puan Ustazah! Apa masalah sy ni?" ramai yg mmberikan komen..
Ada yg kata hormon laa..
Ada yg kata stress laa..
Ada yg suruh jumpa pakar jiwa la (hihihi dia bergurau!)
Ada yg kata mengandung luar rahim laa
Ada yg kata kau kene kacau dgn 'something' kot..
Ada yg kata kau ada pegi mana2 tak? Ada yg ikut kot..
Ada jugak yg suggest cubakah produk bio ever..
Ada yg call directly, tanya what had happened
Ada juga yg PM me personally mntk sy cepat jumpa pakar
dan mcm2 lagi..
Sejujurnya, sy brsyukur dikurniakan teman-teman yg sgt prihatin di sekeliling saya...

Hari ini hari ke 14 saya period.. Darah masih lg keluar tanpa menunjukkan tanda2 akan berhenti, membuatkan kerunsingan saya seakan tidak bertepi lagi.. Segera langkah diatur menuju ke Pusat Kesihatan Universiti utk berjumpa Dr Saidatun Nisak.

Soalan pertama yg terpacul dari bibir D Saidatun "bila last period? Ada gap tak?" membuatkan otak segera beroutar 360 darjah ke belakang mengimbau sesuatu yg prnah juga terlintas di fikiran.. Dr Saidatun kemudiannya meminta saya membuat UPT (ujian kehamilan ler tu) dan hasilnya POSITIF!!! Namun kegusaran masih lagi bersarang di benak Dr Saidatun memandangkan ujian ultra sound tidak dpt mengesan sebarang kehamilan! Dr Saidatun menyarankan supaya saya segera merujuk kpd pakar gyne di Hospital Pantai utk pemeriksaan lanjut.. Setelah berbincang bersama suami, En Mus bersetuju menanggyng semua kos rawatan dan pemeriksaan di hospital swasta itu.. Thanks my lovely hubby! Love u so much!!!

Pemeriksaan lanjut bersama Dr Lau telah dilakukan ptg tadi dan doktor mengesahkan saya hamil 5 minggu, namun saya mengalami komplikasi threaten pregnancy yg bermaksud confirm saya hamil namun disebabkan sesuatu masalah, saya mengalami pendarahan ranpa henti sejak 2 minggu yg lalu.. Saya akui mmg saya sgt sgt sibuk dan aktif bekerja sejak kebelakangan ini tanpa menghiraukan kesuhatan dan keselamatan diri.. Memang beginilah saya, sejak dari dulu lagi, memang lasak walaupun sedang hamil.

Dr Lau berusaha menyelamatkan kehamilan saya dengan memberika satu suntikan serta ubat untuk menahan pendarahan di sampind Asid Forlic yg perlu diambil setiap hari selama seminggu.. Saya diminta berehat sepenuhnya selama seminggu dan doktor akan melihat semula perkembangan janin selepas seminggu.. Mudah2an ada rezeki utk kami menimang cahayamata baru tahun depan..

Walau apa pun ketentuan Allah, kami redha.. Jika yg terbaik untuk kami adalah ADA, kami bersyukur dgn rezeki yg diberi.. Tetapi jika yg trbaik buat kami adalah TIADA, kami juga redha..

No comments:

Post a Comment