Wednesday, August 10, 2011

Lebaran Penuh Makna

Ingin diabadikan di sini tarikh ini..

10 Ogos 2011 : 10 Ramadhan 1432
Anak bibik yang bernama Wahyu Larasaty selamat tiba di Malaysia setelah hampir setengah jam daya dan Mus memujuk bapak imigresen di Surabaya sana untuk melepaskan Wahyu menaiki pesawatnya.. Korupsi sungguh berleluasa di sana, mudah2an mereka diberi hidayah oleh Allah untu bertaubat. Dan mudah2an kami dihindari dari manusia sebegini..

Jam 9 malam, kami bertolak ke LCCT untuk menjemput Wahyu.. Penerbangan Wahyu dari Surabaya juga bermula pada waktu yang sama, sekitar 9.10mlm dan dijangka tiba di LCCT jam 12.30 malam. Setibanya kami di lcct jam 12.30 malam, pesawat dari Surabaya juga baru sahaja mendarat di landasan.

Agak lama juga menunggu Wahyu di pintu keluar, setelah lebih sejam menunggu dan Wahyu masih tidak nampak bayangnya mbuatkan en.mus menghubungi kaunter Imigresen untuk mendaptkan informasi, bimbang jika Wahyu ditahan lantaran inilah kali pertama dia menaiki pesawat.

Syukur, jam 2 pagi kami bertolak pulang ke Parit Raja. Yang pasti lebaran tahun ini merupakan lebaran yang paling bermakna buat bibik kerana anaknya kini di sisinya..

No comments:

Post a Comment